April 15, 2011

Hayati Lahh .. Insaf !

Views
Sebenarnya aku ni dari kecil lagi dah kena bagi sekolah agama. Mak aku suri rumah dan bapa aku bekerja sebagai ustaz. Dulu Upsr aku dapat 7A, so aku dapatlah sekolah berasrama penuh. Mula- mula tu sedihlah jugak berpisah dengan mak bapak kan? Tapi kadang- kadag seronok jugak jauh daripada diorang, taklah kena perhati setiap masa. Aku pun sampai naik rimas asyik kena tanya je.

Kat sekolah asrama ni, aku ada lah seorang kawan. Gila kau, bertudung labuh daripada aku kot. Dia ni pun serupa macam mak bapak aku jugak. Suka tegur itu ini. Ingat bila dah jauh, aku akan bebas tapi ada pulak klon mak bapak aku kat sekolah ni. Nama dia Amirah. Tapi aku tak berapa suka sebab dia ni suka berlagak alim dan baik. Kalau aku tak siap kerja rumah, mestilah aku nak bagi alasan kat cikgu kan? Tapi dia ni asyik cakap, tak baik macam tu, cakap jujur. Itu dah menipu namanya. Alaa, tipu sunat jelah. Untuk kebaikan aku jugak kan?



Lepas tu, bila aku ajak dia pergi kelab, dia pulak tak nak. Siap cakap, tempat tu rumah syaitan. Apalah dia, siot betul. Semua tak boleh. Tak sporting betul. Bukan aku ajak dia minum arak pun. Bila aku dah ada pakwe, dia siap membebel lagi kat aku. Cakap yang aku kena fokus kat study dulu, kasihan mak bapak kat rumah. Eh, bukan aku ada susahkan mak bapak akupun. Lagipun, inilah kali pertama aku ada pakwe, mana boleh lepaskan peluang kan? Dulu, masa tinggal dengan mak bapak, tengok lelaki pun tak boleh kot. Semua salah mak bapak akulah ni. Kalau tak, dah berduyun pakwe aku sekarang ni.

Naik tingkatan lima ni, adalah seorang budak baru pindah kat kelas kitorang. Aku dengan dia jadi bestfriend kot. Banyak jugak yang aku belajar dari dia. Aku memang suka dengan dia ni, semua yang aku buat, dia akan support aku. Itu barulah erti kawan sebenar! Nak cari kawan, cari kawan macam ni, kawan yang selalu support korang. Bukan kejap- kejap nak menegur, tu namanya pengecut je.


Kawan yang suka menegur tu, satu je dalam dunia. Tak kisahlah. Baik cari kawan beramai- ramai, gelak pun ramai- ramai kan? Lupa pulak, nama kawan baru aku ni Lia. Kalau dulu, si Amirah tu membebel kat aku pasal pakwe tapi Lia ni, siap bawak aku face to face lagi dengan mamat hensem tau. Jumpa dah terus couple. Shit gilalah, dia ni memang hebat. Aku selalu spent time dengan dia ni. Kadang- kadang ponteng kelas lagi tau. Kalau dengan minah seorang tu, nak ponteng sejam pun susah.


Lepas tu, pakwe aku sekarang ni hasil kenalan daripada Lia jugak. Nama dia Sam. Bukan nama sebenarlah kan. Dia ni memang baik orangnya, romantik pulak tu. Selalu cium- cium aku. Tak ke romantik macam tu? Selalu mesti dia ajak aku bermalam kat rumah dia time cuti. So akupun tak payahlah susah- susah nak balik rumah mak bapak aku kan? Buat apa? Lagi membazir tambang dan duit adalah. Baik aku duk kat rumah Sam je kan, dapat main peluk- peluk, main cium- cium dan makan minum pun free.


Sam ni memang sayang gilalah kat aku. Macam- macam yang dia belikan untuk aku. Aku pulak tak dapat nak belikan apa- apa untuk dia. So untuk buktikan kasih sayang aku tu, aku pun setujulah nak beromen dengan dia. Alah, sekali je kot. Takkan ada apa- apalah. Tapi bila dah rasa macam syok tu, memang tiap- tiap harilah kan pergi buat. Buat apa? Alaa.. paham- paham jelah.


Bila dah beberapa bulan tu, aku rasa macam tak sihat pulak. Asyik rasa nak pitam. Bila check kat klinik, aku dapat tahu aku mengandung! Fulamak, gegar habis kot kepala otak aku masa tu. Nasib baik ada Lia. Dia cakap benda ni dah biasa buat dia. Dia dah banyak kali gugurkan kandungan dan dia tahu kat mana nak gugurkan kandungan. Memang hebatlah Lia ni. Dahlah baik, supportive pulak tu.


Tapi, mana nak serik. Benda sedap kot, mestilah buat lagi. Lepas tu, aku mengandung kali kedua. Alah, aku kan dah ada pengalaman gugurkan kandungan ni. Senang jelah. Gugurkan jelah lagi kan? Itupun nak kecoh ke. Dah tu, aku tengok si Lia ni selalu je bergaya dengan barang kemas. Budak- budak sekolah mana ada duit banyak nak beli kan? Rupa- rupanya dia berkerja jadi pelacur kat sebuah rumah urut. Dia ajak aku sekali. Mestilah aku terima kan? Tak boleh kot tolak, duit tu!


Apa? Salah ke jadi pelacur ni? Jadi pelacur ni kan memuaskan orang. Sambil dapat benda sedap, sambil dapat duit kan? Kira untunglah. Tak payah nak susah- susah cari kerja lagi. Sam? Aku masih lagi dengan dia. Jangan risau. Lagipun dia tak tahupun aku jadi pelacur ni. Buat apa nak bagitahu? Bukan hidup dia.


Bila dah jadi pelacur ni, memang senanglah hidup aku. Kau bayangkan aku cuma perlu layan dua orang lelaki dah berapa ribu aku dapat? Siap dapat sugardaddy lagi kot. Sugardaddy aku ni berpangkat Dato. Dah ada bini pun tapi bini dia selalu sibuk dengan urusan kempen apa benda entah. Mungkin itulah sebab dia selalu cari aku. Kalau dah bersama tu, mestilah buat "benda" tu kan.


Dah berapa tahun aku buat kerja ni. Sekalipun tak kantoi dengan mak bapak aku. Hebat tak aku? Aku cakap jelah aku kerja opis kan? Apa susah. Sampailah aku menghidap HIV ni. Memang masa tu mak bapak aku mengamuklah. Takut? Tak ada maknanya. Bukan aku tak boleh hidup tanpa diorang. Mak bapak aku tak nak mengaku yang aku ni anak diorang. Akey, no hal lah. Selama ni aku hidup sendiri kot. Diorang cuma bagi aku duit je kan.


So, aku keluarlah dari rumah tu. Dari aku menghadap muka diorang tu, baik aku menghadap muka Sam atau Sugardaddy aku, takpun layan pelanggan aku. Dapat lagi duit. Kan? kan? Lagipun buat apa aku nak simpan penyakit ni seorang diri, baik aku sebar je kat siapa- siapa yang " bersama" dengan aku tu. Itu barulah namanya dunia.


Insaf ? Alah, awal lagilah. Bukannya aku nak mati hari ni kan? Time aku nak mati tu aku solatlah tanpa berhenti, sedekah kat fakir miskin dan anak yatim. Kan Tuhan tu Maha Pengampun? Mesti Dia ampunkan aku. Kalau tak, boleh jugak aku mandi dengan api neraka. Mesti cantik badan aku nanti sebelum nak masuk syurga kan?


P/S : INI SEMUA HASIL REKAAN SEMATA MATA FROM , http://syafeikaedora.blogspot.com/ . =)

Kredit to : http://syafeikaedora.blogspot.com/


Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

No comments: