October 28, 2011

Curiga dalam perhubungan =,="

Views
♥ Assalamualaikum dan haii haii si comel-II belaka . Selamat Datang and Enjoy your reading here ~

Hari nehh Tya nak buat satu entry yang mungkin korang semua pernah rasa apa yang Tya rasa . Atau mungkin Tya sendiri jeh yang rasa benda nehh . So , kalau nak tahu teruskan membaca . Any komen , sila tinggalkan jehh kat bawah keyy . Tya sudi membacanyaa . Maceh . =')


CURIGA DALAM PERHUBUNGAN ?

Pernah tak korang rasa curiga dalam setiap perhubungan korang dengan bf/gf korang ?


Macam Tya , Tya selalu rasa curiga dengan orang tersayang . Kenapa ehh ? Adakah nehh sebab si dye berjauhan dengan Tya ? Habis kalau si dye dekat dengan Tya , Tya tak curiga ? Macam tuu ? Arghhh ! Pening ! Macam mana nak hadapi situasi macam nehh ekkk ? Adakah sebab Tya kurang kepercayaan pada si dye ? Tapi kenapa ? And kalau Tya percayakan si dye , macam mana kalau si dye sia-II kan kepercayaan Tya ? My God ! Susahnyaaaa nak hadap semua nehhhh ... ! =,=" . Situasi yang selalu bermain di fikiran Tya :

  • MULUT KATA PERCAYA TAPI HATI BERPRASANGKA BURUK
Setiap apa yang di katakan si dye , hanya mulut Tya jeh kata " okee laa saya percaya awak ! sorry kalau saya fikir yang tak baik kat diri awak . Saya jadi macam neh sebab saya terlalu sayangkan awak . Sorry sangat-II yeee ." Macam mana nak hadapi benda nehh ? Tya selalu terfikirkan nyaa . Kalau kita percayakan si dye , tapi macam mana pulaa kalau kita dah percaya si dye tipu kita bulat-II belakang kita ?

  • PERCAYA APA YANG DI KATAKAN SI DYE
Bila dah percaya si dye sia-II kan kepercayaan kita pada si dye macam mana ? Hati kuat kata yang si dye takpernah jujur dengan kita . Tapi di sebabkan kita sayangkan si dye , kita jaga hati kita sendiri . Berpura-II untuk percayakan semua kata-II si dye . Perlu keh buat semua tuu ?

  • BILA PERCAYA DI KATANYA KITA BODOH
Bila kita percayakan si dye , di katanya kita bodoh . Cepat percaya orang . Nampak sangat senang kena tipu . =,=" . Tapi , ada tak si dye fikir kenapa kita sanggup buat macam tuu ? Kenapa kita sanggup tahan hati kita dari rasa sakit ? Kenapa kita sanggup tipu hati kita sendiri ? Semua tu semata-II untuk si dye yang kita sayang !

  • APA YANG PERLU BUAT UNTUK MASALAH SEPERTI NEHH ?
Ada sesiapa yang pakar dalam bab cintan cintun ? I need your help ! Apa yang perlu Tya buat untuk hadap benda nehh ? Perlu kehh terus-terusan tipu diri sendiri semata-II kerana si dye ? Atau jujur dengan si dye apa yang selama nehh kita rasa ? Tapi , tak kehh kita sakitkan hati si dye ? Kata orang , biar hati kita sakit jangan hati orang yang kita sayang sakit . Argghhhhhhhh ! So , macam mana nehhhh ???? =,="


  1. Tya taktahu apa yang cuba Tya sampaikan dalam entry nehh . Bagi sesiapa yang faham , tolong beri pendapat . Apa yang perlu Tya buat bagi menghadapi masalah nehh . Terima Kasih bagi sesiapa yang sudi luangkan masa di sini and Terima Kasih bagi sesiapa yang sudi menghulurkan pendapat .

Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

2 comments:

cik nAdyYa ツ said...

curiga dlm phubungn???
ptotnye xptot ade perasaan curiga tuh..
pade pndpt saye..
punca phubungan curang uh dsbbkn curiga..
s0oo jauh2 kn perasaan uhh okie :))

♥ EYYALUFF belogspot ツ ♥ said...

cik nadya : thankss bagi pendapat awak :)